Instagram bedrijfsaccount: statistieken & meer!

Je gebruikt al een tijdje Instagram voor je bedrijf. Mensen vinden je berichten leuk, maar hoeveel mensen je berichten daadwerkelijk zien, dat weet je niet. Het blijft gissen, want statistieken zijn er niet. Correctie, waren er niet!

Na lang wachten heeft Instagram vorige week eindelijk het bedrijfsaccount geïntroduceerd. Yes!

Instagram bedrijfsaccount. Meer info?

Wat kan ik met een Instagram bedrijfsaccount?

  • Statistieken inzien
  • Contactbutton toevoegen
  • Je berichten promoten

Dat wil jij ook! Niet waar?

Alleen voor échte ondernemers

Voordat je aan de slag gaat is het belangrijk om het volgende te weten. Je kunt alleen overschakelen naar een zakelijk Instagram account als je ook een bedrijfspagina hebt bij Facebook. Instagram wil namelijk zeker weten dat alleen echte ondernemers een bedrijfsaccount aanmaken.

Maar die Facebook bedrijfspagina, die heb je inmiddels wel. Toch? :-)

Hoe krijg ik een Instagram bedrijfsaccount?

Het is heel simpel. Just follow the next steps:

  • Kijk of jij al kunt switchen. Ga naar je Instagram instellingen en check of de optie ‘Overstappen op bedrijfsprofiel’ hier tussen staat. Ja? Tik hierop.
  • Koppel je Instagram profiel met je Facebook bedrijfspagina.
  • Vul je contactgegevens in.
  • Check? Gefeliciteerd met je bedrijfsaccount!

Easy peasy, toch? In onderstaande video wordt alles stap voor stap nog eens uitgelegd.

Vanaf het moment dat je bent geswitcht naar het bedrijfsprofiel krijg je verschillende nieuwe opties.

Yes, statistieken inzien!

Of niet? Je hebt nu een bedrijfsaccount, maar veel kun je er waarschijnlijk nog niet mee. Je krijgt pas statistieken te zien als je een nieuwe post hebt geplaatst.

Dus, plaats eerst een leuke post. En kom daarna nog eens terug.

Heb jij al een Instagram bedrijfsaccount?

Zodra je statistieken kunt zien, zie je hoe vaak je berichten zijn weergegeven, hoeveel unieke personen je hebt bereikt en wat de betrokkenheid was. Hier zie je het aantal vind-ik-leuks en reacties op je berichten.

Demografische gegevens van je volgers kun je pas zien als je minimaal 100 volgers hebt. Kom achter het geslacht, de leeftijd en de locatie van je volgers!  

Een leuk extraatje is dat je kunt bekijken wanneer je volgers het actiefst zijn op Instagram. Per dag en per uur. Handig, toch? Weet je meteen op welk tijdstip je je volgende bericht moet plaatsen.

Nog niet genoeg volgers om alle statistieken te zien? Lees de tips van mijn collega Paul om meer volgers op Instagram te krijgen!

Contactbutton

De contactbutton, die ontbrak altijd bij Instagram. Maar nu kunnen je volgers jouw bedrijf met één druk op de knop bellen of mailen. Ook kun je de button inzetten om je locatie te laten zien. Handig!

Posts promoten

Een Instagram bedrijfsaccount. Wat kun je ermee?

Vroeger - ja, zelfs bij Instagram hebben we het over vroeger - kon je geen Instagram posts promoten. Het was alleen mogelijk om via advertentiebeheer een nieuwe post aan te maken en die te promoten. Maar die kwam niet op je timeline te staan.

Ook daar komt nu verandering in!

Met slechts een paar tikken promoot je je posts voortaan vanuit de Instagram app. Vul alleen je betaalgegevens, de doelgroep en de tijdsduur van je promotie in en klaar is Kees!

Zo krijgen ook je reguliere posts meer bereik.

Overtuigd?

Al met al een aantal interessante nieuwe functies. Het is niet heel uitgebreid, maar geeft je als bedrijf meer opties en inzichten dan dat je voorheen had. Zo kun je je content nog beter afstemmen op de wensen van je volgers. Ben jij al overgestapt? Dan ben ik erg benieuwd naar je eerste ervaringen. Laat een reactie achter!

P.S. Niet blij met je bedrijfsprofiel? Dan kun je altijd nog terugswitchen naar een persoonlijk profiel.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.