Telefonische leads via online marketing?

leestijd 3 minuten
18 oktober 2019

Get that phone ringing!

Is het niet jouw ultieme droom dat prospects zelf contact opnemen? Volgens verschillende onderzoeken blijkt dat de kans op conversie 10-15x hoger ligt wanneer prospects zelf contact zoeken.

Het is wetenschappelijk bewezen dat telefonisch leads een zeer hoge conversieratio hebben. Daarom wil je het aantal telefonische leads verhogen, en ik ga je vertellen hoe je dit doet.

Met de volgende aanpassingen vergroot je direct het aantal telefonische leads!

Waarom telefonische leads?

Eerst even wat insights. Google zegt dat 61% van de mobiele zoekopdrachten resulteert in een telefoongesprek. Ze zeggen ook dat het opnemen van zinnen als ‘Bel nu’ of ‘Bel ons vandaag’ in de mobiele advertentietekst de conversie verbetert.

De reden voor deze hoge conversieratio’s op  mobiele telefoons is eenvoudig: het ligt in de natuur om iemand te bellen. Immers, ze zoeken op een telefoon.

Mobiele bellers zijn onwijs interessant om mee in contact te komen. Mobiele zoekers doen zelden uitgebreid onderzoek op hun mobiele apparaat. Integendeel, ze zoeken wanneer ze op zoek zijn naar iets wat ze onmiddellijk nodig hebben. Daarom is de kans zo groot dat ze direct bellen.

Dit betekent dat je klaar moet zijn om telefoontjes te beantwoorden. Maar zorg niet alleen voor méér telefonische leads. Kijk vooral hoe je deze moet converteren naar sales.

But, first things first. Hoe realiseer je meer inkomende belletjes met hetzelfde marketingbudget?

1. Gebruik netnummers

Het aanschaffen en doorschakelen van netnummers is een kleine investering welke je direct terugverdient. Onderzoek toont aan dat het succespercentage de hoeveelheid leads verdubbelt, voor het gebied waar je op adverteert.
Overweeg om meerdere lokale netnummers te gebruiken in je communicatie en advertenties. Je kunt dit gebruiken op je landingspagina’s of door oproepextensies toe te voegen aan je Google AdWords advertentie.

2. Toon je telefoonnummer

Dit klinkt heel simpel. Ik durf echter te stellen dat bijna niemand dit doet. Als je een offerteformulier, informatieformulier of contactformulier hebt, toon daarbij je telefoonnummer. Zo heeft de bezoeker 2 opties om contact op te nemen. 
Als je er zeker van bent dat telefonische leads meer conversie opleveren, dan kun je zelfs overwegen om een incentive te geven: “Bel ons op 076-7630600 en ontvang €100 euro korting op je offerte!”

3. AdWords call extensions

Call extensions zijn de ‘Bel’ buttons die getoond worden bij je Google AdWords advertenties. Heb je deze al ingesteld? Moet je doen.

Bron: Google

4. Maak je nummers clickable

Zorg ervoor dat mobiele bezoekers op je telefoonnummer kunnen klikken. Het is zo ontzettend irritant als je een telefoonnummer moet overtypen, dat je direct van iemand zijn website gaat. Hoe maak je een telefoonnummer clickable?

Simpel.

Je plakt er een ahref link achter zoals in dit voorbeeld:
<a href=”tel:0767630600″>076 – 763 06 00</a>

Belvriendelijk = meer leads
Eindconclusie: zorg ervoor dat contact opnemen zo eenvoudig mogelijk is! Maak een paar kleine aanpassingen en zorg ervoor dat je website mobielvriendelijk is. Mobiele sites zijn meer dan alleen een website op een kleiner scherm.

Lees meer over