AdWords sterretjes voor meer bestellingen

Een goede beoordeling is goud waard. Kijk eens op een drukke, willekeurige zoekresultatenpagina. Bijna niemand valt meer op. Tenzij je bedrijf genoeg sterren heeft. Want 4 tot 5 sterren valt op, en heeft de potentie op een hoge klikratio en meer nieuwe klanten. Hoe bereik je dit met AdWords sterren? Luister en huiver. 

Waarom moet je aan de slag met het verzamelen van reviews? Onderzoek wijst uit dat consumenten eerst reviews lezen voordat zij een beslissing nemen in het aankoopproces.

AdWords review sterren. Meer weten?

Oké, en jij wilt de AdWords sterretjes? Waarschijnlijk voor een hogere klikratio en meer bezoekers?

In dat geval is het van belang om eerst beoordelingen te verzamelen. Google bekijkt deze beoordelingen en toont uiteindelijk sterren (rating stars) bij je advertenties.

But, where is the catch?

Google kijkt naar beoordelingen van andere websites. Deze reviewsites hebben in dat geval een partnership met Google. Deze beoordelingen tezamen komen tot een totaalscore en dat vormt het aantal sterren dat wordt getoond.

Om er zeker van te zijn dat de beoordelingen betrouwbaar en onafhankelijk zijn, werkt Google met reviewsites. De grootste controle die je zelf hebt is het leveren van een goede service en product. Durf jij dat aan? Natuurlijk wel.

De kracht van reviews

Maak je dan verder ook niet druk om slechte reviews. Het is niet gewoon om vijf sterren te realiseren. Onmenselijk en zoiets lijkt op fraude.

Dat weet iedereen, toch?

Ga uit van je eigen kracht en lever een goede service. Dan komt een goede review vanzelf. Door een extra motivatie help je de klant verder om een review achter te laten.

Een leuk voorbeeld is van een van onze klanten LampenOnline.com. Bij het achterlaten van een review doneren ze een bedrag aan het Ronald McDonald Kinderfonds.

AdWords extensie

Zoals je waarschijnlijk weet is het in AdWords mogelijk om gebruik te maken van extensies. Naast sitelinks toont Google dus ook AdWords sterren.

AdWords review sterren bij je campagnes? Lees meer!

Google is er bij gebaat dat je reviews goed zijn. Anders klikt er niemand. Daarom laten ze alleen sterren zien onder de volgende voorwaarden:

  • Minstens 30 unieke reviews (over de afgelopen 12 maanden)
  • Volgens Google minimaal 3,5 ster (in de praktijk 4 sterren)

De sterren worden getoond onder je website URL. Het versterkt het vertrouwen en daarmee vergroot je de kans op meer bestellingen. De hoogte van je beoordeling en het aantal reviews speelt de belangrijkste rol voor de consument om iets te kopen.

Reviews verzamelen

Kortom, het is belangrijk om reviews te verzamelen. Er zijn verschillende systemen waarmee je dit bereikt. Zo is er bijvoorbeeld het Nederlandse bedrijf The Feedback Company.

Het voordeel van dit systeem is dat ze een partnership hebben met Google en de resultaten daardoor worden opgenomen in de beoordeling. Daarnaast brengt het veel gemak met zich mee:

  • Je kunt automatisch uitnodigingen sturen na een voltooide bestelling.
  • Negatieve beoordelingen worden gefilterd zodat je eerst contact op kunt nemen. Je hebt de tijd om het probleem op te lossen.
  • Er is een widget beschikbaar voor je eigen website om zo de score te laten zien.

Koppelen met AdWords

Dan rest nog de vraag: “Hoe koppel ik de beoordelingen aan mijn AdWords advertenties?”

Heel simpel.

Dat gebeurt volledig automatisch! Google koppelt advertenties automatisch aan de beoordelingen door de zichtbare AdWords URL te vergelijken met die van de beoordeling.

De campagnes moeten verder aan de volgende eisen voldoen:

  • Campagne type moet staan op 'Zoeknetwerk met Display Select', 'Zoek- en Display Netwerk' of 'Alleen in het Zoeknetwerk’
  • Bezoekers moeten zoeken op Google.com, Google.co.uk, Google.co.nz, Google.com.au, Google.de, Google.co.jp, Google.fr of Google.nl.

Dat is eenvoudig, niet waar?

Nu moet je dus minimaal 30 reviews verzamelen en het liefst nog veel meer. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Tips voor meer reviews

Het begint eigenlijk bij jezelf. Zorg voor een goede service en een nette opvolging bij klachten. Dit levert automatisch goede reviews op. Daarnaast is het van belang om klanten te motiveren een beoordeling te schrijven. Dit kan op talloze manieren:

  • Stuur automatisch na het leveren van een product of dienst een e-mail. Maakt het zo persoonlijk mogelijk. Dus ook vanuit de verzender.
  • Vraag het op je factuur of bon.
  • Beloon ze met iets zoals een cadeautje of korting bij de volgende aanschaf.
  • Maak een flyer en stop het bij je levering.
  • Vraag het op de website.
  • Vraag het in je e-mail handtekening.

Zelf aan de slag AdWords sterren?

Kies jij ook voor een hogere klikratio en meer bestellingen? Neem even contact met ons op, want we kunnen je een leuk aanbod doen als je op zoek bent naar een feedbacksysteem.
Veel succes!

Lees meer over

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.