5 redenen om te adverteren op je eigen bedrijfsnaam in AdWords

leestijd 2 minuten
18 oktober 2019

Waarom zou je adverteren op je eigen bedrijfsnaam in AdWords? Je staat immers al hoog bovenaan in de organische zoekresultaten. Zonde van de extra kosten. Of toch niet?

We geven je 5 redenen waarom branded keywords toch belangrijk zijn in je online aanwezigheid.

1. De concurrentie. Heel simpel eigenlijk. Gebruik jij de advertentieruimte niet dan doet de concurrent dit wel. Bescherm dus je eigen merknaam en laat de concurrent er niet met jouw kliks en conversies vandoor gaan.

In het voorbeeld van schoenenmerk Converse zie je dat zij veel verkeer naar hun eigen webshop mislopen.

2. Goedkope CPC. Het is relatief goedkoop om te adverteren op je eigen merknaam, dit door de hoge relevantie van je pagina’s. Daarnaast kun je een hoge CTR verwachten bij branded keywords.

3. Betere kwaliteitsscores. Voor branded campaigns kun je hoge kwaliteitsscores verwachten, die gunstig zijn voor de algehele kwaliteitsscores van je AdWords account.

4. Een toppositie in de zoekresultaten. Doordat je zowel organisch als paid aanwezig bent kan een potentiële klant niet meer om je heen in de zoekresultaten.

5. Meer controle. Tot slot, je hebt meer controle over AdWords advertenties dan over organische zoekresultaten. Het is mogelijk om je eigen sitelinks te bepalen en ook aanbiedingen en acties naar voren te laten komen. 

Adverteer jij al op je eigen naam in AdWords? 

Lees meer over