Hoe presteert jouw website bij goed of slecht weer?

Weet jij of je website beter presteert als het regenachtig of juist lekker zonnig is? Of komen jouw bezoekers liever naar jouw site als de temperatuur daalt onder het vriespunt?

 Weergegevens in Google Analytics

Veel bedrijven zien hun bezoekersaantallen explosief stijgen of juist dalen als het weer een bepaalde temperatuur of conditie heeft. Maar wat voor weercondities zijn dit voor jouw website? En hoe kun je dit achterhalen?

"Kans op conversie groter bij goed weer? Stuur je AdWords campagne bij!"

Met behulp van Universal Analytics en Google Tag Manager kun je hier in een paar stappen achter komen. Hierdoor hoef je niet langer te gokken of het weer invloed heeft op jouw webstatistieken, maar kun je dit met betrouwbare cijfers onderbouwen. Vervolgens kun je met deze informatie bijvoorbeeld je AdWords campagne bijsturen. Verlaag bijvoorbeeld je bod als blijkt dat de kans klein is op conversie bij temperaturen boven de 25˚C.

In 10 stappen weerinformatie in Google Analytics

Om het ook voor jou mogelijk te maken om dit te meten, hebben we een handleiding geschreven. Hierin beschrijven we in 10 stappen hoe je weersinformatie naar Google Analytics kunt sturen. Als je alle stappen netjes hebt gevolgd, krijg je het volgende eindresultaat:

Voordat je deze informatie naar Google Analytics kunt sturen, moet je Universal Analytics en Google Tag Manager (versie 2) hebben geïmplementeerd op je website.

Weergegevens doorsturen naar Google Analytics is mogelijk wanneer er gebruik wordt gemaakt van een http website en niet bij een https website. Wij raden aan gebruik te maken van een https website en zijn momenteel bezig ook hier de weergegevens zichtbaar te krijgen. Kom op een later tijdstip terug voor eventuele updates.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.