Dankzij AdWords meer klanten aan de lijn

Het dagelijks leven speelt zich tegenwoordig voor een groot deel online af. Hierdoor ontstaan er nieuwe manieren waarop (potentiële) klanten met je bedrijf interacteren. Met behulp van hun smartphone zoeken consumenten steeds meer naar producten en diensten terwijl zij onderweg zijn. En 70% van deze mobiele zoekers belt een bedrijf direct vanuit de zoekresultaten.

AdWords’ nieuwe call-only campagnes

Google speelt hier handig op in en heeft vorige week een nieuwe optie aan AdWords toegevoegd. Deze call-only campagnes vertonen je telefoonnummer, bedrijfsomschrijving en belknop precies op het moment dat iemand zoekt. Een nieuwe en gemakkelijke manier om potentiële klanten te bereiken.

Maak je advertentieteksten extra aantrekkelijk met een relevante call to action als “Bel voor een afspraak” of “Spreek direct met onze medewerker”. Op die manier weten je klanten dat ze direct contact op kunnen nemen, zonder hiervoor eerst je website te bezoeken.

Iedere betaalde klik = bellende potentiële klant

Call-only campagnes zullen alleen op mobiele apparaten met een belfunctie worden vertoond, waardoor iedere betaalde klik een telefonische oproep betekent. Om die reden kun je je biedingsstrategie specifiek baseren op je CPA of ROAS doelstelling voor telefonische oproepen. Dit helpt om de waarde van iedere oproep naar je bedrijf te maximaliseren.

Verschil met oproepextensies

Direct bellen vanuit de zoekresultaten, dat kon toch al? Klopt, dat is inderdaad mogelijk wanneer je oproepextensies inzet onder een reguliere AdWords advertentie. Bij een dergelijke advertentie heb je echter ook de mogelijkheid om door te klikken naar de website. En dat kan met call-only advertenties niet. Deze advertenties worden alleen getoond op mobiele apparaten en bieden enkel de mogelijkheid om te bellen. Niet om naar de website te gaan. En wanneer jij juist graag telefonisch benaderd wordt, is dit voor jou wellicht veel interessanter dan oproepextensies.

Als je op dit moment al gebruikmaakt van oproepextensies, dan kun je in het AdWords Helpcentrum meer informatie vinden over hoe je kunt upgraden naar call-only campagnes. Het nieuwe campagnetype is reeds beschikbaar in Nederland.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.