Knowledge Graph: Google blijft veranderen

Wat doet de Knowledge Graph?

Google heeft een nieuwe aanpassing geïntroduceerd: the Knowledge Graph. De Knowledge Graph heeft als doel het sneller en eenvoudiger informeren van de gebruiker. In Nederland lijkt het nog niet te zijn geïntroduceerd, maar dat is slechts een kwestie van tijd. Het idee van de Knowledge Graph is het direct tonen van informatie. Hierdoor wordt het minder noodzakelijk om verder te zoeken tussen de aanbevolen zoekresultaten. Google geeft aan dat de update uit 3 onderdelen bestaat:

Find the right thing

Een nieuwe variant op ‘bedoelde u: [zoekterm]’.

 

Get the best summary

Google probeert direct een antwoord te geven op de zoekopdracht.

 

Go deeper and broader

Daarnaast probeert het ook belangrijke en opvallende informatie in deze samenvatting te verwerken.

 

Wat betekent dat voor adverteerders?

Door de komst van Knowledge Graph resultaten gaan organische zoekresultaten minder opvallen. Onze verwachting is dat de organische zoekresultaten daardoor minder bezoekers gaan realiseren. In hoeverre precies moet nog blijken. Deze introductie klinkt daarom misschien vreemd, maar dat is het niet. De introductie van de Knowledge Graph is een logische stap. Het doel van Google is om gebruikers snel van goede informatie te voorzien. Doordat de resultatenpagina's meer resultaten gaan vertonen wordt het nog belangrijker om bovenin op te vallen. Google Adwords wordt wat dat betreft nog belangrijker om bezoekers te realiseren.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.