8 snelle tips voor social media updates

Wat maakt social media tot een succes? Viraliteit. Wil je dat jouw content veel wordt verspreid via verschillende social media? Ga niet piekeren over welke content je hiervoor nodig hebt, maar laat je inspireren door de onderstaande technieken. Wij hebben een lijstje gemaakt met enkele bewezen methodes die kunnen helpen om je succes op social media te vergroten.

Maak de zin af…

Een leuke truc voor het realiseren van interactie is 'maak de zin af'. Plaats daarom berichten met een zin die nog niet is afgemaakt. Deze techniek zorgt ervoor dat bezoekers een drang voelen om de zin af te maken (en dus te reageren). Zie onderstaand voorbeeld.

Voorbeeld op Twitter:

Maak leuke foto’s / video’s

Zorg voor veel foto’s, deze genereren veel betrokkenheid. Foto’s krijgen over het algemeen veel ‘vind-ik-leuks’ en worden bovendien het vaakst gedeeld. Tekstuele updates staan op de tweede plek en de video updates op de derde positie.

Waar denk je aan bij deze foto?

Social media gebruikers begeven zich in een oerwoud van berichten en updates. Dat betekent dat je moet opvallen. Plaats opvallende foto’s en verhoog de interactie door te vragen waar ze aan denken.

Waar denk jij aan bij deze foto?

Stel vragen

Vragen stellen leidt sneller tot interactie. Daarnaast helpt het bij het verzamelen van feedback. Stel bijvoorbeeld vragen over nieuwe ideeën, producten en service.
Naast het verzamelen van feedback en werken aan innovaties creëert interactie vooral betrokkenheid bij de doelgroep.


Maak een poll

Maak gebruik van polls. Het vergt weinig tijd, levert relevante informatie op en geeft interactie. Door het bieden van interactiemogelijkheden creëert het loyaliteit vanuit fans en volgers.

Maak de informatie deelbaar

Zorg er voor dat informatie openbaar en makkelijk deelbaar is. Bij social media draait het om viraliteit en dat betekent dat informatie gedeeld moet worden. Daarom is het belangrijk dat er deel-buttons (share-buttons) aanwezig zijn en dat de content van goede kwaliteit is.

Geef tips

Social media is een mooi medium om met je doelgroep te communiceren. Plaats tips en help je doelgroep. Relevante berichten zorgen ervoor dat de doelgroep sympathie krijgt en je bedrijf ook blijft volgen. Daarnaast is het een mooie vorm van service.

Voorbeeld KPN op Facebook:
 

Kies het juiste tijdstip

Wat van essentieel belang is bij het plaatsen van updates is het kiezen van een tijdstip. Zo blijkt uit onderzoek dat de meeste updates aan het eind van de middag en begin van de avond gedeeld worden. De keuze van het tijdstip is daarom van groot belang. Analyseer je eigen doelgroep goed en houd hier rekening mee.

Veel succes!

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.