Gedeelde budgetten in AdWords

Een gedeeld budget is een nieuwe functie die handig is bij het instellen van een dagbudget. Met een gedeeld budget is het mogelijk om één budget voor meerdere campagnes in te stellen. Daardoor is het makkelijker om de Adwords-uitgaven aan te passen aan je marketingbudget.  Deze functie bespaart tijd en verbetert je Adwords resultaten.

Voorbeeld

Voorbeeld: door middel van gedeelde budgetten is het mogelijk om per dag 100 euro te besteden over drie verschillende campagnes. Zonder gedeelde budgetten zou je zelf moeten beslissen hoe het totaal van 100 euro wordt verdeeld over deze campagnes.

Laten we zeggen dat je een dagelijks budget van 60 euro opstelt voor een desktop campagne, een dagbudget opstelt van 20 euro voor je mobiele campagne en ten slotte een dagbudget van 20 euro voor een remarketing campagne. Op de meeste dagen bereikt elke campagne haar dagbudget en ben je tevreden over het rendement. Op sommige dagen hebben deze campagnes ook minder vertoningen en klikken. Op zo’n moment geef je dus maar 90 euro uit. De totale campagne resultaten zijn beter als je in staat bent om het verschil van 10 euro  in de mobiele campagne of in de remarketing campagne te stoppen.

Met gedeelde budgetten is het nu mogelijk om het dagelijkse verschil automatisch aan te passen. Dat bespaart tijd in het afzonderlijk controleren en wijzingen van budgetten.

Hoe werkt gedeelde budgetten?

Erg simpel! Log in bij Adwords. Klik dan op ‘’gedeelde bibliotheek’’ en selecteer vervolgens budgetten. Volg hierna de stappen om een nieuw gedeeld budget aan te maken.

Rapportage

Bij de gedeelde bibliotheek is het ook mogelijk om statistische prestatiegegevens voor meerdere campagnes te bekijken.

Lees meer over

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.