Onderzoek: Social Media en het MKB 2012

Het inzetten van social media door midden- en kleinbedrijf kan veel professioneler. Zo blijkt uit onderzoek van online marketingbureau Fingerspitz in de afgelopen 2 maanden, naar het gebruik van social media binnen het MKB. Aan de enquête hebben 405 bedrijven deelgenomen.

Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat veel MKB’ers gestart zijn met sociale media. Dit betekent echter niet dat het midden- en kleinbedrijf erg actief is. Zo wordt er in de meeste gevallen slechts 1 tot 30 minuten per week besteed aan social media. De interesse om het MKB via social media te volgen is, wellicht vanwege de beperkte content plaatsing, nihil. De meeste bedrijven hebben slechts 0 tot 25 volgers of likes.

Wil je social media gaan inzetten? Kijk wat online marketing voor jouw MKB organisatie kan doen!

Download hier het volledige onderzoek!

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.