SEA Audit

Uitslag

Jouw SEA score:

Oei. We durven het bijna niet te zeggen, maar je gebruikt Google Ads een beetje alsof het nog 2015 is…

Laten we het van de positieve kant bekijken: er valt ontzettend veel te verbeteren aan je SEA-aanpak. Mocht je nú al veel rendement uit Google Ads halen, dan kan dat dus nog véél meer worden.

Tips om meer uit Google Ads te halen

  • Omarm machine learning. Smart Bidding-strategieën zijn absoluut de toekomst. Google kan bidmanagement veel beter – én sneller – dan jij. Zo heb jij meer tijd voor belangrijkere taken.
  • Stuur op actionable metrics. CTR? Vertoningen? Dat zegt allemaal niet zoveel. Kijk liever naar je ROAS (Return on Ad Spend), of CPA. En als je voor zichtbaarheid gaat, is vertoningspercentage interessant. Meet je je conversies al wel, via Google Ads?
  • Maak gebruik van slimme doelgroepen. Wij merken zelf dat 1 party audiences, in combinatie met bijvoorbeeld remarketing, ontzettend goede resultaten opleveren. Probeer het eens uit!
  • Automatiseer je werk via scripts. Door slimme toepassingen van scripts kun je veel werk automatiseren. Denk aan het uitsluiten van bepaalde zoekwoorden die weinig opleveren, bijvoorbeeld. Op het internet staan veel scripts die je direct kunt copy-pasten.
  • Zet Google Ads in voor de gehele customer journey. Meer bekendheid? Meer verkeer? Meer conversies? Voor al deze doelen kun je Google Ads inzetten. Denk ook aan Video- en Display-ads, stuur op actionable metrics en check of je wel alle soorten conversies bijhoudt.

Maximaliseer je rendement uit Google Ads

Bij Fingerspitz werken tientallen gecertificeerde experts die dagelijks bezig zijn met Google Ads. Voor bedrijven als Plein.nl,  en Hubo realiseren we awardwinning cases.

Benieuwd naar onze SEA aanpak? Lees de dienstenpagina Zoekmachine adverteren eens door. Of neem contact met ons op als je wilt weten hoe we jouw SEA strategie naar het volgende niveau kunnen tillen.