Wat kost een online marketing bureau?

Een online marketing bureau. Wat gaat je dat kosten?

Waarschijnlijk ben je op deze pagina terecht gekomen door die vraag te googlen. Of je bent door ons naar deze pagina verwezen omdat je even moest slikken van de kosten.

Hieronder vind je informatie over de kosten van een bureau en leggen we uit waar het tarief vandaan komt.

Wat kost een bureau?

De kosten van een online marketing bureau verschillen aanzienlijk. Dit heeft te maken met wat je van ze vraagt, of ze de expertise in huis hebben, de ervaring en over de juiste kwaliteiten beschikken. Je hebt Dacia’s, Volkswagens en Lamborghini’s. De maandelijkse kosten variëren zelfs tussen de honderd tot tienduizenden euro’s per maand.

Zodra je erachter komt wat iets kost in tijd of kosten, ben je geneigd dit om te rekenen naar een uurtarief. Maar een uurtarief zegt niet zoveel, want het gaat er juist om wat online marketing oplevert.

Grotere bureau's investeren veel in trainingen, tools en automatisering. Hierdoor kunnen ze, in combinatie met een flinke berg ervaring natuurlijk, kunnen ze waarschijnlijk veel meer werk verzetten in hetzelfde uur.

Tarieven variëren grofweg tussen de 75 en 140 euro per uur. Let op: goedkoop is vaak duurkoop. Niet alle partijen zijn even betrouwbaar. Wil je een goed beeld krijgen van de kwaliteit? Kijk dan naar klantreviews, onderscheidingen en certificaten.

Kijk ook niet direct naar functietitels. De titel 'online marketeer' kan een junior of senior zijn, of zelfs een stagiair. Prik daar dus doorheen. Het gaat erom dat iemand uitmuntend werk levert, en in staat is om goed met jou te communiceren over het te leveren werk.

Appels met appels

Laat je geen worst voorhouden. Het resultaat is het enige wat telt. Ga je met een bureau aan tafel, stel dan kritische vragen over hoe de kosten opwegen tegen de opbrengsten. Vergelijk appels met appels.

Je kunt een voorspelling van de mogelijke opbrengsten op verschillende methoden berekenen. Het ene bureau is daar voorzichtiger in dan het andere bureau. Maar kosten zeggen niets over het uiteindelijke eindresultaat.

Stel; een voetbalcoach haalt in de zomerstop twee nieuwe aanvaller. De één zegt dat hij 25 doelpunten gaat maken, de ander 20. Kies je dan automatisch voor de spit die zegt dat hij er 25 maakt? Precies.

En met marketing werkt het net zo. Kies voor de partij die integer en betrouwbaar is. Dat moet jouw partner worden.

Wat kost alleen Facebook, Google Ads, SEO of een andere losse dienst?

Het zijn vaak de Facebook- en Google Ads-campagnes die net niet helemaal zelf willen lukken. Je mist de kennis, of de tijd. Wat kost dat bij een bureau, een search of social campagne?

Bureau's krijgen vaak dezelfde vragen:

  • Wat kost een zoekwoordenonderzoek bij jullie?
  • Doen jullie ook Facebook marketing, en wat kost dat dan?
  • Voor welk tarief zetten jullie een Google Shopping-campagne met 1.200 producten voor mij op?

Interessante vragen. Maar wat eigenlijk interessanter is, is waarom je denkt dat juist deze kanalen bijdragen aan je online succes. Want niet ieder kanaal is geschikt voor het doel dat je wilt behalen.

Wat wil je bereiken: meer naamsbekendheid, meer conversies, of wil je de retentie verhogen? Afhankelijk van deze doelstelling moet je bepalen hoe je ze gaat behalen - ofwel, welke kanalen je daarvoor inzet.

Wat kost Fingerspitz?

Wil je met ons samenwerken? Dat vinden we sowieso al een mooi compliment! Bedankt voor je vertrouwen.

Fingerspitz is data gedreven online marketing bureau. Onderscheiden met vele awards waaronder die van best agency in Nederland. Door samen te werken vanuit jullie doelstellingen komen we tot een toegespitste strategie en kanaalmix, voor een superieur resultaat. Dat doen we zowel voor het MKB en grootbedrijf. Fingerspitz werkt voor klanten als Plein, JohnBeerens.com, Hilti en Holmatro. Onze klanten groeien gemiddeld enkele tientallen procenten per jaar.

Waar we niet van houden, is kijken naar tijd. We werken op basis van vastgestelde budgetten: wat er voor nodig is om jullie doelstellingen te behalen. Fingerspitz werkt in multidisciplinaire teams en onze aanpak is gericht op de agile methode. We prioriteren en stellen alles in staat om zo snel mogelijk groei te realiseren.

Afhankelijk van de wensen en omvang besteden onze klanten gemiddeld tussen de 2.000 tot 30.000 euro per maand uit. Dit hangt af van wat je zelf kunt doen en wat er voor nodig is om jullie doelstellingen te realiseren.

We maken elkaar slimmer door het delen van de laatste kennis, zoals regelmatige updates en kennissessies. We creëren ook onze eigen marketing tools die ervoor zorgen dat we voorop blijven lopen op de markt. En investeren in trainingen zodat onze collega’s naast superieure online marketeers ook over strategische kennis en communicatieve vaardigheden beschikken. We zijn jouw favoriete online marketing collega.

Waar zit het prijsverschil in?

Zoals gezegd: vergelijk niet meteen op basis van uurtarief. Vergelijk de aanbiedingen die je hebt gehad op basis van wat je ervoor terugkrijgt. Pas op met de voorspelling en misschien zelfs garanties die er worden gegeven. De verschillen in de prijs en gedeeltelijk de kwaliteit hebben te maken met een aantal factoren: 

  • Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. Hierdoor is er minder verloop en is er een hoge intrinsieke motivatie.
  • Aandacht en zorgvuldigheid bij het aannemen van online marketeers.
  • Online marketeers krijgen coaching en training.
  • Er wordt tijd vrijgemaakt om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
  • Een professionele organisatie heeft zijn administratie op orde en dit levert minder frustraties op.
  • Er zijn customer succes managers die de progressie in de gaten houden en bijspringen om het succes te waarborgen.
  • Specialisten, zoals bijvoorbeeld een Lead Search, die de tijd krijgen om ervoor te zorgen dat de organisatie over de juiste kennis beschikt.
  • Investeringen op het vlak van research en innovatie.

De bovenstaande punten zitten ook allemaal in dit uurtarief.

Kunnen we werken op basis van performance?

Dat kunnen we. Maar we willen het niet. Want niemand is er bij gebaat.

Stel je maakt een performance-deal op basis van omzet of aantal conversies dan is het in het belang van het bureau om zoveel mogelijk budget uit te geven. Dan worden er namelijke hoge volumes en een grotere commissie gerealiseerd. Wat doet dit met het uiteindelijke rendement?

En, stel je maakt een performance-afspraak over de ROI dan profiteert je bureau juist mede van jouw investeringen op het gebied van branding, customer success etcetera. Terwijl er veel meer zaken zijn dan alleen marketing die het eindresultaat bepalen.

En wat doe je als je website er een keer uit ligt? Als je slecht in het nieuws komt? Problemen hebt om te leveren, of geen personeel kunt vinden om klanten op te volgen? Dan sta je als klant en bureau ineens recht tegenover elkaar. Terwijl dit juist de momenten zijn dat je elkaar moet helpen.

Een samenwerking draait om wederzijds vertrouwen en de flexibiliteit om in te spelen op wisselende omstandigheden. Wij geloven heilig dat het succes van een samenwerking voortkomt uit de juiste intrinsieke motivatie. Daarom werken wij ook niet met langetermijncontracten. Is er geen vertrouwen in het succes, dan kunnen we vrij snel van elkaar af.

Toch verder kijken?

Jammer. We hopen uiteraard samen te kunnen werken, maar we willen je sowieso graag helpen. Door onze jarenlange ervaring hebben we veel relaties opgebouwd en weten we waarschijnlijk precies wat je nodig hebt en welk bureau hierbij past. Laat het ons weten!


 

Word zelf slimmer in online marketing

Al 3.500+ marketeers zijn lid van de Growth Track: de slimste online marketing community van Nederland. Zij ontvangen wekelijks de beste cases, tips, het belangrijkste nieuws, en meer.

Vul hieronder je gegevens in, en meld je aan!